Svakodnevna rutina osoblja naše klinike počinje mnogo pre nego što stignu pacijenti. U cik zore, u 5.00 časova izjutra, u kliniku počinju da pristižu prvi članovi osoblja. Većini nas vruća šoljica kafe pomaže da započnemo dan kako treba. To nam je takođe prilika da ukratko razmotrimo događaje iz prethodnog dana i prođemo kroz raspored za taj dan.
Iza kulisa: Jedan dan u životu medicinske sestre
Pacijenti su dobro upoznati sa time šta se dešava tokom jedne sesije hemodijalize u NephroCare centru – makar iz svoje perspektive.
Ali šta se dešava iza kulisa, pre nego što ujutro stignu prvi pacijenti i uveče nakon što odu poslednji od njih? Agneš Sekereš, glavna medicinska sestra u NephroCare centru u mađarskom gradu Cegledu, omogućila nam je ekskluzivni uvid u svakodnevnu rutinu medicinskih sestara u ovom centru.
5.00 do 5.50 – Vreme za pripremu
Jutarnja smena sa pacijentima počinje u 6.00. Naš tim nema puno vremena da sve pripremi kako treba kako bi stvari tekle glatko kad pacijenti stignu. Na našoj listi dnevnih obaveza se nalazi sledeće:
- uključivanje vodovodnog sistema i Centralnog distributivnog sistema (CDS)
- provera kvaliteta i tvrdoće vode, testiranje na hlor i očitavanje vodomera
- uključivanje i provera sistema za dijalizu, provera ostataka dezinficijensa pomoću test traka
- postavljanje i priprema katetera i dijalizatora priprema svih materijala za terapiju priprema personalizovanog heparina za svakog pacijenta
- zasebna priprema materijala za povezivanje kod pacijenata pomoću centralnog venskog katetera ili arteriovenske fistule
- priprema dezinfekcionih rastvora za površine i upotrebljene instrumente
5.40-5.50 – Stižu doktori i pacijenti
Od tog trenutka, naš rad pacijentima postaje vidljiv. Započinjemo svaku sesiju dijalize merenjem telesne težine pacijenta i pranjem ruke sa fistulom sapunom i vodom. Zatim ih odvedemo do njihove rezervisane stanice za dijalizu.
6.00 do 22.30 – Obavljanje dijalize
Našu standardnu terapiju čini 250-270 minuta postdilucione onlajn hemodijafiltracije. Tokom tog vremena, naš najvažniji zadatak je da pratimo pacijente i pružimo im najbolju moguću terapiju bez pojave ikakvih problema.
Naše medicinske sestre se vredno brinu za svakog pacijenta, posvećujući im pažnju i vreme u skladu sa njihovim individualnim potrebama. Kada to vreme dozvoljava, medicinske sestre pripremaju opremu i materijal za okončanje terapijske sesije i spremaju se za doček sledeće grupe pacijenata.
Puno posla tokom čitavog dana
Kad se ne bave pacijentima, naši zaposleni imaju čitav niz drugih dnevnih zadataka koje treba da obave, kao što su:
- unošenje podataka u Evropsku kliničku bazu podataka (EuCliD)
- zakazivanje medicinskih pregleda našim pacijentima i onima koji čekaju da budu stavljeni na listu čekanja za transplantaciju
- planiranje laboratorijskih testova, vađenje krvi i priprema epruveta; unošenje rezultata analiza u sistem EuCliD
- popunjavanje dokumentacije o dnevnim kontrolama kvaliteta i zaštiti životne sredine
- sprovođenje konsultacija o ishrani, razgovor sa pacijentima i pružanje psihološke pomoći, ukoliko je ona potrebna
- organizacija terapija za pacijente na odeljenju intenzivne nege
- čuvanje i izdavanje eritropoetina i praćenje njegovog davanja
11.30 – Kraj jutarnje sesije
Jutro je brzo proletelo. Kad se pozdravimo sa prvom grupom pacijenata, proces hemijske dezinfekcije sistema za dijalizu je već u toku. Uskoro nakon toga krećemo sa dezinfekcijom površina. Zatim slede rukovanje, transport i skladištenje opasnog otpada. Na kraju predajemo sobu za terapiju našem osoblju za čišćenje.
11.30 do 12.15 – Pauza i pravljenje rasporeda
Pre nego što čitav proces ponovno počne sa novim pacijentima, naše medicinske sestre koriste još jednu kratku pauzu kako bi uživale u zasluženoj šoljici kafe. To vreme se koristi i za pravljenje rasporeda pacijenata i organizaciju nedeljnog plana za prevoz pacijenata, iako su promene tu moguće iz dana u dan. Budući da su mnogi pacijenti na dijalizi i dalje zaposleni, mi često prilagođavamo program dijalize njihovom radnom rasporedu. To nije lako, ali mi uvek nađemo rešenje. Kada dođu upiti za dijalizu pacijenata iz drugih zemalja koji žele da dođu na odmor, mi ih obradimo i u stalnom smo kontaktu sa ostalim centrima za dijalizu.
Održavanje kvaliteta na najvišem nivou
Zahvaljujući redovnom učešću u obukama i kursevima e-učenja, u stanju smo da izvršavamo zadatke na najkvalitetniji mogući način i da poštujemo najnovije standarde u sestrinstvu. Kvalitet nege koju pružamo pacijentima se redovno kontroliše putem revizija, inspekcija glavne medicinske sestre kompanije Fresenius Medical Care za određenu zemlju i provera vršenih od strane regulatornih agencija. Naš cilj je da svi u svakom trenutku budu zadovoljni.
Deo većeg tima
Iz perspektive pacijenta, može se činiti da naše osoblje na odeljenju samo obavlja terapiju dijalize. Ali to je daleko od istine. Bez naših administratora, šefa tehničkog održavanja, tehničara i IT odeljenja naši centri ne bi uopšte mogli da rade. Oprema, materijali i koncentrati za terapiju se moraju naručiti i skladištiti na odgovarajući način. Aparate i zgradu treba održavati i popravljati po potrebi. A naš informacioni sistem nam omogućava da precizno i brzo unosimo podatke.
Mi radimo sve do 22.00 časa, a na kraju dana već počinjemo da se pripremamo za naredni dan. Čitavo to vreme, naš timski rad je veza koja nas drži na okupu i omogućava nam da pacijentima pružimo najbolju moguću negu.